Regulamin

Regulamin dotyczy Apartamentów pod Orłem w dalszej części zwanych Obiektem. Zarządzającym Obiektem jest: Anna Dobrowolska (ul. Tuwima 3/6, 34-500 Zakopane NIP 6792766369, REGON 120428245). Osoby korzystające z pobytu w Obiekcie zwane są w dalszej części regulaminu Gośćmi. Osoba dokonująca rezerwacji w Obiekcie oraz płatności za rezerwację zwana jest dalej Rezerwującym.

I Informacje podstawowe:

1. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z niniejszym regulaminem, jego akceptacją oraz zobowiązaniem do przestrzegania jego postanowień.
2. Goście korzystający z pobytu w Obiekcie zobowiązani są także do przestrzegania przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz, w wyjątkowych sytuacjach, stosowania się do poleceń pracowników Obiektu.
3. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu Obiekt ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług Gościom, którzy je naruszają. Osoby te zobowiązane są do niezwłocznego zastosowania się do prośby pracowników Obiektu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualne poczynione uszkodzenia i zniszczenia a także do niezwłocznego opuszczenia terenu Obiektu.
4. Dokonując rezerwacji Rezerwujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych wyłącznie w celu realizacji rezerwacji i dopełnienia obowiązku meldunkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Rezerwującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich aktualizacji.
5. Rezerwacji dokonuje się na osobę lub firmę, która będzie dokonywać płatności.
6. Do korzystania z Obiektu uprawnione są wyłącznie osoby zameldowane w Obiekcie. Gość nie może przekazywać wynajętego pokoju lub apartamentu innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił opłatę.
7. Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w pokojach i apartamentach oraz ich otoczeniu otwartego ognia, a także grzałek i innych urządzeń elektrycznych nienależących do wyposażenia apartamentów. Powyższy zakaz nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
8. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów, wyposażenia i urządzeń apartamentu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób.
9. W przypadku stwierdzenia różnic spisu wyposażenia ze stanem faktycznym lub uszkodzeń, należy ten fakt zgłosić w recepcji bezpośrednio po zameldowaniu w apartamencie lub pokoju. W przeciwnym razie przyjmuje się, że wyposażenie było kompletne i bez uszkodzeń.
10. Goście zobowiązani są w szczególności do:
a. utrzymywania we własnym zakresie porządku i czystości w pomieszczeniach apartamentu, pokoju a także na balkonie/ogrodzie;
b. segregowania i wynoszenia odpadów do pojemników zewnętrznych;
c. korzystania z urządzeń Obiektu w sposób niepowodujący uszkodzeń ani pogorszenia ich stanu.
11. W przypadku stwierdzenia w apartamencie, pokoju, obiekcie lub w pomieszczeniach wspólnych zniszczeń wymagających naprawy lub wymiany, zabrudzeń wymagających specjalistycznego sprzątania np. prania kanapy, odplamiania pościeli lub w przypadku pozostawienia śmieci, nieposegregowania śmieci lub ich niewyrzucenia Gość zostanie obciążony dodatkowym kosztem naprawy i usunięcia wyżej wymienionych. Kwota ta po uprzednim przekazaniu informacji zostanie pobrana z kaucji na poczet zniszczeń (preautoryzacji karty), a w przypadku, gdy kwota ta będzie przewyższać pobraną kaucję Gość zobowiązany jest do dopłaty do pełnej kwoty.
12. Odpowiedzialność Obiektu z tytułu utraty lub uszkodzeń rzeczy wniesionych przez Gości do apartamentu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego.
13. Apartament lub pokój jest sprawdzany przez pracownika przed zameldowaniem i po wymeldowaniu gości.
14. Doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 15:00 i kończy o godz. 11:00.
15. Zameldowanie po godzinie 20:00 oraz wymeldowanie przed godziną 8:00 powinno być zgłoszone wcześniej i ustalone z Recepcją.
16. Na terenie Obiektu obowiązuje całkowity zakaz palenia oraz chodzenia w butach narciarskich.
17. Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22:00 do 7:00.
18. Użytkownicy apartamentów i pokoi mają obowiązek takiego zachowania, by w godzinach ciszy nocnej w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób zaś w ciągu dnia było zgodne z normami społecznymi i poszanowaniem prawa do wypoczynku innych osób przebywających na terenie Obiektu.
19. Obiektowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym bez zwrotu pobranych środków w przypadku gdy Gość, osoby przebywające w lokalu lub zwierzę naruszają Regulamin- zachowują się w sposób agresywny lub w sposób zakłócający spokój osób trzecich, w tym osób zamieszkałych w sąsiednich lokalach (w szczególności poprzez organizowanie imprez lub innych zgromadzeń i spotkań naruszających dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego w lokalu). W przypadku konieczności interwencji Policji, Straży Miejskiej, ochrony danego obiektu lub pracownika Obiekt nałoży na Gościa opłatę dodatkową w wysokości 1000 zł za każde naruszenie, co nie ogranicza możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
20. W przypadku stwierdzenia przez Obiekt naruszenia Regulaminu (otrzymanie zgłoszenia naruszeń od sąsiadów, administracji budynku lub Policji ewentualnie w przypadku braku uiszczenia opłaty za pobyt)  pracownik Obiektu jest uprawiony do wejścia do lokalu po wcześniejszej próbie telefonicznego zawiadomienia Klienta o tym zamiarze.
21. Osoby niezameldowane mogą przebywać w apartamencie/ pokoju w godzinach od 7:00- 22:00.
22. Przebywanie osób niezameldowanych w apartamencie po godzinie 22:00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Rezerwującego na odpłatne dokwaterowanie tych osób. Koszt dokwaterowania każdej dodatkowej osoby wynosi 100 zł za każdą dobę hotelową.
23. Obiekt akceptuje małe i średnie psy za dodatkową opłatą.
24. Pobyt psa w apartamencie należy zgłosić niezwłocznie po dokonaniu rezerwacji w celu ustalenia wysokości dodatkowej opłaty. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy pobytu z innym zwierzęciem (niż pies), z więcej niż jednym psem, z psami dużymi lub zaliczonymi do ras agresywnych.
25. Pobyt dzieci i młodzieży do lat 18 dozwolony jest jedynie pod opieką osób dorosłych, które biorą całkowitą odpowiedzialność za ich czyny, a także wszelkie następstwa tych czynów oraz za zaistniałe sytuacje na terenie Obiektu.
26. Rezerwacja i pobyt przez Osoby Niepełnoletnie, które ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 18 lat mogą dokonywać rezerwacji na warunkach określonych w Regulaminie, tylko i wyłącznie za pisemną zgodą opiekuna lub przedstawiciela ustawowego przesłaną skanem na adres elektroniczny. W razie stwierdzenia przez Recepcje w dniu zameldowania lub w trakcie pobytu, że Rezerwujący jest Osobą Niepełnoletnią, zostanie wysłane niezwłocznie zapytanie do opiekunów lub przedstawicieli ustawowych, czy potwierdzają oni lub nie zawarcie niniejszej Umowy przez Rezerwującego, wyznaczając im 3 godziny na przesłanie informacji. W razie nieotrzymania potwierdzenia zawarcia Umowy ta jest uważana za niezawartą.
27. Zgodnie z nowelizacją Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego z dnia 15.02.2024 w sprawie ochrony osób małoletnich obiekt posiada Procedury Ochrony Dzieci i wymaga, aby Gość przebywający w obiekcie z dzieckiem posiadał dokument, który wykaże, że jest on osobą dorosłą mającą prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem (np. dokument tożsamości dziecka wskazujący na pokrewieństwo, akt stanu cywilnego, orzeczenie sądu, zgoda notarialna rodzica na podróżowanie danej osoby z dzieckiem lub zgoda podpisana przez rodzica dziecka wraz ze wskazaniem danych dziecka, adresu jego zamieszkania, kontaktem telefonicznym do rodzica i numerem dokumentu tożsamości/numerem PESEL osoby, której rodzic powierzył opiekę nad dzieckiem).
28. Ze względu na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników obiektu, obsługa może żądać dostępu do pokoju w każdej sytuacji, która będzie tego wymagała.
29. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy zakwaterowania osobom będącym pod widocznym wpływem alkoholu lub środków odurzających lub zachowujących się wulgarnie.
30. W oferowanych przez Obiekt lokalach obowiązuje segregacja odpadów (śmieci), zgodnie z wytycznymi lokalnych władz samorządowych. W przypadku stwierdzenia przez Obiekt braku segregacji odpadów lub jej nieprawidłowego wykonania, Obiekt może obciążyć Gościa opłatą dodatkową w wysokości 100 zł.

II Opłaty dodatkowe:

1. Cena pobytu nie uwzględnia opłaty miejscowej pobieranej przy czynnościach meldunkowych
a przekazywanej na konto Gminy oraz ewentualnych innych opłat dodatkowych.
2. Należność za pobyt oraz opłata miejscowa w wysokości 2 zł/osoba/noc jest pobierana w dniu przyjazdu przy zameldowaniu.
3. Dziecko do lat 3 (jedno na dwoje dorosłych), nie ponosi żadnych opłat za pobyt, jeśli śpi na obecnym łóżku.
4. Opłata jednorazowa za udostępnienie łóżeczka turystycznego dla dziecka wynosi 35 zł/ pobyt.
5. Opłata za pobyt z psem ustalana jest indywidualnie po zgłoszeniu tego recepcji.
6. Pozostałe opłaty takie jak wczesne zameldowanie, sprzątanie w trakcie pobytu, wymiana pościeli/ręczników są ustalane po zgłoszeniu tego recepcji i są uzależnione od dostępności.
7. W dniu przyjazdu zostanie od Gościa pobrana kaucja na poczet ewentualnych zniszczeń lub zabrudzeń w formie pre-autoryzacji karty w wysokości 500 zł. W przypadku gdy rezerwacja przypada w okresie Bożego Narodzenia, Sylwestra i Nowego Roku kaucja wynosi 1000 zł.
W przypadku niestwierdzenia szkód kaucja zostaje odblokowana do 7 dni po wymeldowaniu.

III Rezerwacje online:

1. Dokonanie rezerwacji online możliwe jest poprzez stronę www.podorlemzakopane.pl
2. W celu potwierdzenia rezerwacji Rezerwujący zobowiązany jest dokonać wpłaty zadatku w wysokości 40% wartości całej rezerwacji (przy wyborze oferty standardowej) lub 100% wartości rezerwacji (przy wyborze oferty bezzwrotnej) w ciągu 48 godzin od dokonania rezerwacji. Jeśli rezerwacja rozpoczyna się w tym samym dniu wpłaty należy dokonać w ciągu godziny. Pozostała kwota za nocleg, opłata miejscowa, opłaty dodatkowe oraz kaucja są regulowane w momencie zameldowania.
3. Dla wybranych obiektów, jeżeli rezerwacja obejmuje okres pomiędzy 20 grudnia a 3 stycznia roku następnego wymagana jest płatności za całość pobytu. W wypadku anulowania przyjazdu wpłacona kwota nie podlega zwrotowi. Brak wpłaty w wyznaczonym czasie powoduje anulacje rezerwacji.
4. W przypadku rezerwacji w dniu przyjazdu kwota zadatku wynosi 100% wartości pobytu.
5. Dokonanie płatności odbywa się poprzez system płatności PayU, udostępniony w panelu rezerwacji, lub przelewem tradycyjnym.
6. Do rezerwacji online stosuje się takie same zasady rezygnacji oraz reklamacji jak w stosunku do rezerwacji dokonywanych w innych formach.
IV Zmiany w rezerwacji:

1. Wpłata zadatku jest równoznaczna z akceptacją przez Rezerwującego warunków rezerwacji określonych w niniejszym regulaminie.
2. Brak wpłaty zadatku w uzgodnionym terminie skutkuje anulowaniem rezerwacji.
3. W przypadku anulowania zatwierdzonej rezerwacji wpłacona kwota przepada na rzecz firmy Anna Dobrowolska.
4. Zmiana terminu pobytu po dokonaniu wpłaty zadatku jest możliwa tylko raz pod warunkiem, że zmiana ta zostanie dokonana nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem przyjazdu. Zmiany można dokonać jednorazowo jedynie na ten sam obiekt w tej samej cenie, z zachowaniem pierwotnej długości pobytu. Jeżeli nowy termin przypada w wyższym sezonie, wymagana jest dopłata różnicy w cenie. Zadatek należy wykorzystać w terminie 90 dni od daty zameldowania pierwotnej rezerwacji.
5. W przypadku braku przybycia „no show” bez anulowania rezerwacji – zadatek jest bezzwrotny oraz nie ma możliwości wykorzystania go na poczet rezerwacji w innym terminie.
6. Pobyt w danym obiekcie można przedłużyć, o ile obiekt jest dostępny. W przypadku podjęcia decyzji o wydłużeniu pobytu należy o tym fakcie poinformować Recepcję drogą telefoniczną lub mailową w celu uzgodnienia opłaty za dodatkowy nocleg.
7. W każdej chwili klient może przenieść wszystkie przysługujące mu z tytułu rezerwacji uprawnienia na inną osobę, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej rezerwacji obowiązki. W tej sytuacji należy niezwłocznie powiadomić Recepcję o zmianie.

V Voucher:

1. Voucher może być zrealizowany w okresie 12 miesięcy od daty zakupu.  Po upływie ustalonego terminu voucher uważa się za zrealizowany.
2. Realizacja vouchera jest jednorazowa i wymaga wcześniejszej rezerwacji z podaniem numeru vouchera.
3. Prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy z Recepcją, z powołaniem się na numer vouchera, celem potwierdzenia dostępności miejsc.
4. Wydrukowany voucher należy przekazać recepcji hotelowej podczas przyjazdu. 
5. Warunki zmiany lub anulacji określa regulamin Apartamentów pod Orłem, w którym dokonana została rezerwacja.
6. Voucher nie ma wartości pieniężnej, nie podlega zwrotowi lub wymianie na gotówkę.
7. Voucher może być wykorzystany tylko jednorazowo, nie ma możliwości jego podziału.

VI Postępowanie reklamacyjne:

1. Goście mają prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących usług świadczonych przez Obiekt.
2. Obiekt przyjmuje do rozpatrzenia jedynie reklamacje wysłane drogą elektroniczną, na adres: kontakt@podorlemzakopane.pl w terminie do 14 dni od daty zakończenia pobytu Gościa. Jeżeli pobyt nie odbył się w terminie dokonanej rezerwacji ostateczny czas na przesłanie reklamacji wyznaczony zostaje na 14 dni od dnia jego planowanego zakończenia.
3. Obiekt zastrzega sobie 14-dniowy termin rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Gościa. W tym terminie Obiekt poinformuje Gościa o wyniku rozpatrzonej reklamacji.

VII Informacje dodatkowe:

1. Do Państwa dyspozycji oddajemy darmowy, niestrzeżony parking. Parkować należy w miejscach do tego wyznaczonych. Właściciel Obiektu nie ponosi odpowiedzialności za pozostawiony samochód oraz znajdujące się w nim mienie.
2. W apartamencie lub pokoju dostępny jest bezpłatny Internet WiFi.

Regulamin przyjmowania zwierząt

1. Na terenie wybranych apartamentów mogą przebywać małe i średnie psy o wadze do 10 kg.
2. Za pobyt psa pobierana jest dodatkowa opłata ustalana indywidualnie.
3. Do apartamentu przyjmowane są wyłącznie zwierzęta zdrowe, posiadające książeczkę zdrowia z adnotacjami o aktualnych szczepieniach i odrobaczeniu.
4. Wszystkie szkody oraz zabrudzenia, wymagające dodatkowej pracy personelu, spowodowane pobytem psa będą indywidualnie wyceniane a ich kosztem i będzie obciążony Właściciel zwierzęcia.
5. Właściciele są odpowiedzialni za zachowanie przez swoje zwierzęta ciszy w budynku oraz nie zakłócania spokoju innym Gościom. W przypadku pojawienia się skarg ze strony innych Gości zastrzegamy sobie prawo do prośby o opuszczenie budynku bez prawa zwrotu uiszczonej opłaty za pobyt.
6. W miejscach ogólnodostępnych Właściciel ma obowiązek trzymania psa na smyczy.
7. Właściciel jest zobowiązany aby każdorazowo sprzątać odchody pozostawione przez swoje zwierzę.
8. Warunkiem przyjęcia pod nasz dach czworonoga jest zgłoszenie przyjazdu ze zwierzęciem w momencie dokonywania rezerwacji. Nieuprzedzenie o towarzyszących zwierzętach może wiązać się z brakiem zgody na ich pobyt.
9. Zastrzegamy sobie prawo do odstąpienia od przyjęcia zwierzęcia, tym bardziej jeśli jest zakwalifikowanym do ras agresywnych: Amerykański pit bull terier, Dog z Majorki, Buldog amerykański, Dog argentyński, Dog kanaryjski, Tosa, Rottweiler, Akbash dog, Anatolian karabash, Moskiewski stróżujący, Owczarek kaukaski (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 roku w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne).

Przewodnik po okolicy